Reviews van deelnemers

Nowmads is nieuw, maar zeker niet onervaren. In de afgelopen jaren zijn ruim 500 retailprofessionals met ons meegereisd. Lees hier de reviews van deelnemers.

Letteke Bens
Marcom manager, Kwantum
"Op een abstracter niveau kijken naar factoren
die de ervaring voor de consument maakt. Of breekt.
"

Je kunt lezen over nieuwe trends en ontwikkelingen in retail, maar het ervaren is een compleet ander verhaal. Door in een korte tijd veel verschillende winkels te bezoeken, zie je de verbanden tussen maatschappelijke trends en de doorvertaling ervan in het winkelbeeld. Trends komen letterlijk tot leven en worden tastbaar.

Het was een verademing om retailers te zien waar de bezoeker écht verrast wordt. Uiteindelijk is de hoeveelheid aan winkels die je ziet (50 in 5 dagen) ook wat inspireert. Je gaat op een abstracter niveau kijken naar factoren die de ervaring voor de consument maakt. Of breekt. Ik raad de reis zeker aan: het vergroot je denkkader, inspireert en je bent even uit de operatie.

Derk Meuter
Marketing manager, La Place
"Nowmads neemt je mee naar up-to-date formules
waar de belangrijkste inzichten te verkrijgen zijn."

Tijdens deze studiereis heb ik geleerd dat persoonlijke aandacht het belangrijkste is wat je kunt bieden als retailer. Een voorbeeld hiervan is de persoonlijke aandacht die New Balance aan hun klanten geeft, doordat ze hun eigen schoenen kunnen customizen. Ook vond ik het interessant om te zien hoe

retailers de balans vinden tussen digitale aandacht en persoonlijke hulp in real life. Ik heb zelfs bij keuken- en badkamerboer Pirche veel geleerd. Ook andere formules hebben me geïnspireerd, juist door simpel en solide te zijn. Ik vond deze retailreis leuk en leerzaam.

Katie Deijs
Huisvestingsmanager, De Volksbank
"Ervaar hoeveel energie en middelen men investeert om beleving te creëren."

Het bezoek aan de winkels in New York vond ik erg inspirerend. We hebben ervaren hoeveel energie en middelen men investeert om beleving te creëren. Mooi om te zien hoe alles een zekere nonchalance uitstraalt, terwijl juist overal over nagedacht is.

Ik vond de studiereis ontzettend goed georganiseerd. We hebben veel kunnen doen in drie dagen tijd. Ik ben naar huis gegaan met veel energie en mooie ideeën, die ik zeker ga toepassen op ons eigen bedrijf hier in ons kleine, nuchtere landje.

Scott Otte
Marketing manager, Miss Etam
"Nowmads laat je door een andere bril naar retailconcepten kijken. Nieuwe inzichten zetten aan tot nadenken, discussie en heroverwegen."

Mijn advies voor andere retailers? Gaan! Deze studiereis is namelijk een echte eyeopener. De trip is leerzaam, maar vooral inspirerend. Je wordt gedwongen om anders naar dingen te kijken. Deze vernieuwde inzichten zetten aan tot nadenken, discussie en heroverwegen. Het programma is een mooie combinatie van retail bezoek en presentaties.

Ieder onderdeel heeft een doel, inclusief de lunches en diners. Ook de interessante discussies zijn zeer waardevol. Tijdens de studiereis heb ik ingezien dat klantcontact het allerbelangrijkste is: service en beleving staan altijd voorop. Het hoogtepunt was het bezoek aan Google, ongelooflijk inspirerend. Al deze ervaringen neem je écht mee in je dagelijkse werkzaamheden.

Deze bedrijven gingen al met ons mee:

Schrijf je in voor de nieuwsbrief