Ruim 500 retailprofessionals zijn al met ons meegereisd. Hier lees je wat ze zoal over ons zeggen.
Het bezoek aan de winkels in New York vond ik erg inspirerend. We hebben ervaren hoeveel energie en middelen men investeert om beleving te creëren. Mooi om te zien hoe alles een zekere nonchalance uitstraalt, terwijl juist overal over nagedacht is.
Ik vond de studiereis ontzettend goed georganiseerd. We hebben veel kunnen doen in drie dagen tijd. Ik ben naar huis gegaan met veel energie en mooie ideeën, die ik zeker ga toepassen op ons eigen bedrijf hier in ons kleine, nuchtere landje.
Mijn advies voor andere retailers? Gaan! Deze studiereis is namelijk een echte eyeopener. De trip is leerzaam, maar vooral inspirerend. Je wordt gedwongen om anders naar dingen te kijken. Deze vernieuwde inzichten zetten aan tot nadenken, discussie en heroverwegen. Het programma is een mooie combinatie van retail bezoek en presentaties.
Ieder onderdeel heeft een doel, inclusief de lunches en diners. Ook de interessante discussies zijn zeer waardevol. Tijdens de studiereis heb ik ingezien dat klantcontact het allerbelangrijkste is: service en beleving staan altijd voorop. Het hoogtepunt was het bezoek aan Google, ongelooflijk inspirerend. Al deze ervaringen neem je écht mee in je dagelijkse werkzaamheden.
De retail studiereis heeft ervoor gezorgd dat ik binnen vijf dagen mijn eigen koers kon aanscherpen. Ik heb mijn formules kunnen toetsen, nieuwe ideeën gekregen én inzicht verkregen in winkelen. Ik ben al vaker meegegaan met dit soort trips, maar deze studiereis was perfect. Hij is vanuit passie voor de retail georganiseerd.
Het feit dat er uitsluitend retailers mee op reis waren, leidde tot onderling vertrouwen, maar ook tot mooie discussies. Door deze reis ben ik extra gaan inzien dat je complete retailverhaal, van A tot Z, in dienst moet staan van de klantervaring. Je kan wel op sites en vakbladen kijken om bij te blijven, maar het zelf beleven is zo anders en heel waardevol.