Tour boeken of samenstellen

Retailtrend

Eco movement

Als we langer leven, dan moeten we ook beter voor onze planeet zorgen… Consumenten houden met hun aankoop steeds vaker rekening met hun ecologische footprint. Als retailer kun je hier op verschillende manieren op inspelen. Niet elke formule kan vooroplopen in duurzaamheid, maar je kunt wél leren van de stappen die duurzame succesformules hebben gezet. Daarbij gaat het net zozeer om grote en kleine innovaties als om de manier waarop je daarover communiceert. Zo voedt de ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovatie. Denk aan de beweging van bezit naar gebruik, abonnementsvormen, circulaire producten, het verkorten van de keten, minder verpakkingen en duurzame productiemethoden.

We bezoeken tijdens onze tours toekomstgerichte merken en winkelformules die echt als duurzame inspirator gelden in het retailvak. Daarbij kijken we naar de kansen van eco-innovatie en purposeful branding binnen jouw eigen formule. Hoe kantel jij je positionering, zodat je onderdeel wordt van de oplossing in plaats van het probleem?

© Nike