Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, diversiteit in huishoudens en verschillende generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid. Mensen bewegen zich over de hele wereld vanwege veiligheid, werk of hereniging met familie. Bevolkingen worden internationaler en we zijn op zoek naar aanbod dat aansluit bij onze culturele achtergrond. We staan steeds meer open voor nieuwe culturen en laten ons er graag door inspireren. Diversiteit omarmen is naast een trend, vooral een oproep. Hier liggen enorme kansen die retailers momenteel nog onvoldoende benutten! De veeleisende millennials en de ondoorgrondelijke generatie Z vormen richting 2030 de belangrijkste consumentengroep. Er komt een grotere groep ouderen en deze groep wordt ook nog eens steeds ouder. Dit vraagt om retailomgevingen en shopping journeys die zijn afgestemd op de diverse generaties.
Hoe zorg jij ervoor dat de millennial waarde hecht aan jouw merk en dat de ouderen een passende service vinden bij jouw bedrijf? Hoe speel jij in op de alsmaar grotere groep eenpersoonshuishoudens? Er zijn genoeg mogelijkheden om in te spelen op deze ontwikkeling en een retailformule gericht op diversiteit is dichterbij dan je denkt.
We bezoeken merken en brandstores tijdens onze retailtours met een duidelijk antwoord op de brede waaier aan behoeften en consumentenwensen. Hoe brengen zij focus in hun formule en spreken ze aan zonder uit te sluiten? Zo wordt diversiteit vieren geen opgelegde verplichting, maar echt een feestje.