Tour boeken of samenstellen

Ervaringen van onze retailreizigers

Ruim 500 retailprofessionals zijn al met ons meegereisd. Hier lees je wat ze zoal over ons zeggen.

Anouk van Beusekom
Business Development Europa, ECCO
"De retailexperts kennen de ins- en outs van de retailers, wat voor interessante inzichten zorgt"
We hebben met een internationaal gezelschap van 30 mensen een retail innovatietour gedaan door Amsterdam, als onderdeel van een strategie sessie voor inspiratie & een update van consumententrends in de Europese markt. In voorgaande jaren hebben we dit zelf georganiseerd, maar om meer externe inzichten te verkrijgen hebben we dit bij Nowmads ondergebracht. Dit is goed bevallen, met veel passie & expertise hebben de retailexperts ons in een middag langs verschillende innovatieve concepten geleid.
De retailexperts kennen de ins- en outs van de retailers, wat voor interessante inzichten zorgt in de snel veranderende retailwereld. Ook de informatie en organisatie vanuit Nowmads was duidelijk en hands-on. Zeker een aanrader om met Nowmads op retail innovatietour te gaan!
Jeroen van den Biggelaar
Interim manager, Hans Anders
"Dé manier om aangesloten te blijven op wat er in onze altijd veranderende retailwereld gebeurt."

Ik heb tijdens de retail innovatietour met Nowmads een kijkje in de toekomst van retail gekregen en inzichten opgedaan die ik direct kan toepassen. Doordat de retailexperts van Nowmads voor én na ieder retailconcept de strategische keuzes toelichten, ga je de patronen herkennen die zorgen voor het succes van deze retailers. Dit in combinatie met de reflection camps, waarbij je na een drukke dag vol indrukken even intellectueel stoom kunt afblazen

met collega-retailers, zorgt ervoor dat alle concepten een heldere context krijgen. In korte tijd ga je langs heel veel ‘on trend’ retailconcepten en omdat alles tot in de puntjes voor je geregeld wordt, hoef je alleen maar ‘open te staan’ en indrukken op te doen. Meegaan op een retail innovatietour van Nowmads is dé manier om aangesloten te blijven op wat er in onze altijd veranderende retailwereld gebeurt.

Letteke Bens
Marcom manager, Kwantum
"Op een abstracter niveau kijken naar factoren
die de ervaring voor de consument maakt of breekt."

Je kunt lezen over nieuwe trends en ontwikkelingen in retail, maar het ervaren is een compleet ander verhaal. Door in een korte tijd veel verschillende winkels te bezoeken, zie je de verbanden tussen maatschappelijke trends en de doorvertaling ervan in het winkelbeeld. Trends komen letterlijk tot leven en worden tastbaar.

Het was een verademing om retailers te zien waar de bezoeker écht verrast wordt. Uiteindelijk is de hoeveelheid aan winkels die je ziet (50 in 5 dagen) ook wat inspireert. Je gaat op een abstracter niveau kijken naar factoren die de ervaring voor de consument maakt. Of breekt. Ik raad de reis zeker aan: het vergroot je denkkader, inspireert en je bent even uit de operatie.

Derk Meuter
Marketing manager, La Place
"Nowmads neemt je mee naar up-to-date formules
waar de belangrijkste inzichten te verkrijgen zijn."

Tijdens deze studiereis heb ik geleerd dat persoonlijke aandacht het belangrijkste is wat je kunt bieden als retailer. Een voorbeeld hiervan is de persoonlijke aandacht die New Balance aan hun klanten geeft, doordat ze hun eigen schoenen kunnen customizen. Ook vond ik het interessant om te zien hoe

retailers de balans vinden tussen digitale aandacht en persoonlijke hulp in real life. Ik heb zelfs bij keuken- en badkamerboer Pirche veel geleerd. Ook andere formules hebben me geïnspireerd, juist door simpel en solide te zijn. Ik vond deze retailreis leuk en leerzaam.