Valentino is vooral bekend van de fashion in het hogere segment. Het modemerk verruimt echter haar blik en opent een beautyboetiek in het winkelcentrum Harbour City in Hong Kong. De beautyproducten van Valentino zijn nu niet meer alleen online verkrijgbaar, maar ook in de eerste fysieke boetiek. De winkel focust op duurzaamheid en combineert offline met online, met behulp van QR-codes.
Als je de boetiek binnenloopt vallen je direct de kleuren op. De wanden en plafonds zijn roze, waardoor de rode kleur van de producten in de boetiek in het oog springen. Als je door de winkel loopt, valt het op dat naast de producten QR-codes zijn geplaatst. Als je deze scant krijg je informatie over het product te zien, ontvang je tips over de toepassing, krijg je een demo van de make-up te zien en kun je het product direct online bestellen. Daarnaast kun je via de QR-code een berichtje sturen naar een visagist die je productaanbevelingen of advies geeft.
Om continue te blijven verrassen, gebruikt Valentino modulaire productschappen die gemakkelijk aan te passen zijn. Op die manier weet Valentino telkens een ander verhaal te vertellen. Daarnaast is het ook nog eens hartstikke duurzaam, omdat materialen worden hergebruikt. Ook vanuit duurzaamheid krijg je bij aankoop in de boetiek een herbruikbare tas, die je ook meteen als modeaccessoire kan gebruiken.