Temasek Shophouse is een social impacthub die, door het aanmoedigen van initiatieven en activiteiten, het algemene welzijn verbetert van mensen en omgeving in Singapore. Om bewoners bewust te maken van maatschappelijke problemen zoals klimaatverandering en de opwarming van de aarde is de expositie ‘the (not so) convencience store’ geopend. Het ziet eruit als een normale convenience store, maar wanneer je binnenkomt, zie je dat je hier niet zomaar iets kunt kopen.
Als je de winkel binnenkomt zie je al snel dat er alleen maar eco-friendly producten zijn zoals tandenborstels gemaakt van bamboe, mini solar chargers en menstruatiecups. De producten zijn verdeeld in vier groepen die volgens onderzoekers de grootste vervuilers zijn namelijk: voedsel, elektronische producten, huishoudelijke producten en plastic producten. Door onder andere het gebruik van single-use plastic en een verlangen naar steeds nieuwe elektronische gadgets, wordt het afval afkomstig van deze productgroepen alsmaar groter. De winkel presenteert voor iedere productgroepen alternatieve producten die eco-friendly zijn. De producten zijn niet te koop, maar via een QR-code kun je het product scannen, waardoor je informatie krijgt en naar een website wordt verwezen waar je het product kunt bestellen. Bij de expositie is ook een medewerker aanwezig die alles kan vertellen over de producten en de impact die ons consumptiegedrag heeft op de aarde. De expositie is dus niet gericht op het verkopen van producten, maar om awareness te creëren voor dit maatschappelijk probleem.