Pyunkang Yul, gevestigd in Seoul, is een huidverzorgingsmerk dat zich richt op kruidengeneeskunde en natuurlijke ingrediënten, gebaseerd op diverse opvattingen uit de Koreaanse cultuur.
Voordat de shopper de store binnengaat, wandelt deze over een bosrijk pad met allerlei van hergebruikte materialen vervaardigde kunstwerken. Dit zorgt ervoor dat de brand experience al start voordat je binnen bent. De natuurlijke omgeving van de tuin wordt doorgetrokken naar binnen door middel van houten deuren en vloeren. Ook de lichtbakken in het plafond zorgen dat de natuur als het ware naar binnen komt. De muurbepleistering van klei vermengd met parelmoer zorgt voor een unieke touch.
Eenmaal binnen loop je direct tegen special ontworpen wasbakken aan, waar je producten vrij kunt gebruiken, waardoor er een salonsfeer ontstaat die uitnodigt tot totale ontspanning. Het sustainable interieur weerspiegelt de merkidentiteit door alle zintuigen aan te spreken. Windbellen, plaquettes en handgrepen van kopergietwerk stimuleren auditieve, visuele en tactiele zintuigen.
De kleur van Pyunkang
Op de eerste verdieping komt de kenmerkende blauwe kleur van de verpakking terug in een tentoonstellingsruimte. Hier krijgen bezoekers volledige transparency over de ingrediënten en werking van alle producten, en ontdekken ze de filosofie en geschiedenis van de Pyunkang Oriental Medical Clinic. Deze verdieping slaat een extra brug tussen het merk en de brand experience, waardoor de verbinding met Pyunkang nog sterker wordt.