Outdoormerk Patagonia staat bekend om haar ideologische activisme en duidelijke statements rondom milieukwesties. De afgelopen drie weken opende Patagonia een pop-up café op de Broadway Market in Londen met als doel bezoekers te motiveren om actie te ondernemen met betrekking tot het redden van de aarde. Engagement, educatie en inspiratie zijn hierin de drie belangrijkste pijlers.
Zo zijn er in het café bijvoorbeeld 24 ansichtkaarten te vinden, deze bevatten ieder acties die individuen kunnen ondernemen, afhankelijk van hoeveel tijd ze hebben. De activiteiten variëren van het ondertekenen van een petitie om de walvis te redden, tot het indienen van een klimaatzaak tegen de overheid. Ook waren er vaardigheidskaarten, die je de mogelijkheid gaven om vakkundig vrijwilligerswerk te bieden op gebieden zoals fotografie, bedrijfsontwikkeling en accountancy.
Educatie & inspiratie
Educatie is volgens Patagonia een belangrijk middel om mensen in actie te brengen. Dit was dan ook breed geïntegreerd in het café door dagelijks gratis activiteiten aan te bieden, van een workshop tot een debat of een wandeling langs de vervuilde rivieren van Londen. Daarnaast lagen er in het café meerdere praktische en inspirerende boeken, geschreven door opinieleiders en activisten, die je kon lenen of gewoon even doorheen bladeren.
Waarom Londen?
De recente bezetting van delen van Londen door milieuactivisten en de vele protesten die er de afgelopen tijd hebben plaatsgevonden, inspireerden Patagonia om dit pop-up café te openen. Naast de activiteiten in het café, stonden er elke marktdag Britse milieugroeperingen buiten bij hun eigen kraampjes, om vragen te beantwoordden over wat zij precies doen en hoe je zelf kunt helpen.