Nike heeft met Nike Rise een nieuw winkelconcept aan haar portfolio toegevoegd. De digitale winkel heeft een member-first benadering. Zo word je als Nike-lid volledig digitaal door de winkel begeleid via de Nike-app. Je ontvangt meldingen over sportevenementen in de stad en instore workshops. Ook kun je de app gebruiken om producten te scannen om informatie op te vragen, de beschikbaarheid te controleren of een bestelling in de winkel of online te plaatsen.
Samen met het nieuwe winkelconcept, is ook een nieuwe Nike app-functie gelanceerd, genaamd ‘Nike Experiences’. Deze feature verandert de stad in een digitale sportspeeltuin. Zo ontvang je als member sportgerichte activaties die zijn ontworpen mensen in beweging te krijgen. Ook worden er door Nike in het nabijgelegen Tianhe Sort Center sportevenementen georganiseerd waar leden aan kunnen deelnemen samen met lokale atleten.
De keuze om het nieuwe winkelconcept in de Chinese stad Guangzhou te vestigen, is niet vreemd. De stad staat namelijk bekend als ultieme sportstad met veel professionele basketbal- en voetbalclubs en veel gepassioneerde hardlopers die zeer actief zijn op de Nike Running Club-app.
Naast dat de winkel op allerlei manieren in contact staat met de Nike-app, vind je er ook een Nike By You Personalization bar. Hier kunnen leden hun aankopen personaliseren met designelementen geïnspireerd op de sportcultuur van de stad. Denk bijvoorbeeld aan logo’s van lokale sportclubs.