Tour boeken of samenstellen

10.05.2019| Hudson Yards, Manhattan, New York, NY, USA

Neiman Marcus: high-end warenhuis opent eerste fysieke winkel in New York

Eerste fysieke vestiging in NYC

De Amerikaanse high-end warenhuisketen Neiman Marcus heeft haar eerste volwaardige vestiging in New York geopend. Ondanks de afwezigheid van een fysieke winkel spendeerden New Yorkers in 2018 zo’n $200 miljoen in de webshop van Neiman Marcus. Klanten kunnen vanaf nu het warenhuis dus ook in het echt bezoeken op 18.000 m2. Het warenhuis is te vinden op verdieping 5 tot en met 7 in het retailgedeelte van het gloednieuwe Hudson Yards, waar ook kantoren, appartementen en culturele hotspots in zitten.

© Neiman Marcus
© Neiman Marcus
© Neiman Marcus
© Neiman Marcus
© Neiman Marcus

Opvallen in een drukke luxemarkt

Neiman Marcus trekt alles uit de kast om op te vallen in de steeds drukkere luxemarkt in New York. Naast een prachtige collectie van dure high-end kleding, schoenen en handtassen waar Neiman Marcus om bekend staat, vind je er een demonstratiekeuken waar verleiding centraal staat en een event space genaamd Neiman Marcus Live, die plaats biedt aan 100 personen en waar evenementen zoals fashion talks en Q&A’s met ontwerpers worden gehouden. Als gebaar naar de groeiende groep jongere klanten die Neiman Marcus begeert en de populariteit van tweedehands luxe kleding, vind je in de winkel ook een shop-in-shop van Resurrection Vintage.

Foodies
Foodies kunnen hun hart ophalen aan één van drie restaurants in het warenhuis: bij Cook & Merchants kun je terecht voor een kopje goede koffie en zoete kunstwerkjes, in The Zodiac Room geniet je in een droomachtige sfeer van culinaire gerechten en bij Bar Stanley drink je de lekkerste cocktails en andere alcoholische dranken met indrukwekkend uitzicht over de Hudson.

Services
Enkele van de nieuwe services die de winkel biedt, zijn inmiddels de norm geworden voor Neiman Marcus en haar directe concurrenten Nordstrom, Saks Fifth Avenue en zelfs Macy’s: gedigitaliseerde kleedkamers die het mogelijk maken om een verkoopmedewerker om een andere maat of zelfs betaling ter plekke te vragen, persoonlijke stylisten die je helpen bij het uitzoeken van een compleet nieuwe outfit, nieuwe spa- en beautydiensten en kassaloze beautyzones.

© Neiman Marcus
© Neiman Marcus
© Neiman Marcus
© Neiman Marcus
© Neiman Marcus