Maison Martell heeft een pop-up boetiek geopend, genaamd L’Atelier Martell Hong Kong. De pop-up boetiek is geopend tot en met februari 2022 en is 160 vierkante meter groot. De boetiek is gewijd aan het proeven, ontdekken en aanbieden van exclusieve cognac. Maison Martell wil de boetiek als blauwdruk gebruiken, om dit nieuwe concept wereldwijd uit te rollen.
In een warme en gastvrije sfeer ervaar je de wereld van het congacmerk. Overal om je heen komen houten en koperen elementen terug. Dit is een verwijzing naar de materialen die betrokken zijn bij het productieproces van cognac. Wat je meteen opvalt zijn de meer dan 150 flessen cognac die op een wand worden getoond. Het grote aantal verwijst naar de subtiliteiten van de smaak van cognac. Om je verder mee te nemen in de wereld van Maison Martell en de geschiedenis van het merk worden archiefstukken van het merk getoond.
In de pop-up store kun je zelf cognac uit de houten vaten tappen, met een kurk naar keuze en een met de hand bedrukt etiket. Ook kun je cognacflessen laten graveren. Voor de boetiek is een limited edition cognac gemaakt. Het ontwerp van de fles is afgestemd op de skyline, dubbeldekker tram en neonlichten van Hong Kong. In de pop-up store geeft een ambassadeur workshops, waar je gepersonaliseerde smaken produceert en uitleg krijgt over verschillende aroma’s. Een digitale ervaring geeft je een virtuele reis door de vier seizoen van Maison Martell. Je wordt hierbij begeleid door drie kenmerkende cognacs van het merk: VSOP, Noblige en Cordon Bleu. Om de in-store ervaring voor en na afloop te verbeteren, is er een speciaal miniprogramma op WeChat uitgerold.