Kiehl’s startte als apotheek in 1851 in New York en groeide uit tot een populair haar- en huidverzorgingsmerk. De apotheek heritage is nog steeds goed voelbaar in het winkelinterieur, verpakkingsdesign en kleding van het personeel. De winkels van Kiehl’s zijn bewust heel klein, om snel contact te krijgen met klanten. Klanten worden vervolgens niet alleen begroet, maar ook welkom geheten in de winkel.
Kiehl’s heeft nooit afgeweken van de drie belangrijkste waarden: eerbied voor wetenschap, kwaliteit en service. Geen loze termen, de hele formule is er daadwerkelijk op ingericht. Zo bevatten de producten alleen natuurlijke ingrediënten die door een strenge selectie gaan en alleen worden gebruikt als ze bewezen effect hebben. De formule geeft hiervoor zelfs een 100% tevredenheidsgarantie, heeft een product niet het gewenste effect; dan krijg je je geld terug! De kwaliteitsfocus komt ook terug in het personeelsbeleid. Medewerkers van Kiehl’s worden beter opgeleid en beter betaald dan in de gemiddelde (cosmetica)winkel en weten alles van huidproblemen en de specificaties en werkingen van het brede assortiment. Na een persoonlijke huidanalyse, adviseert de Kiehl’s medewerker via een handgeschreven recept passende producten, die je eerst meekrijgt als sample. Eerste doel is dan ook geen verkoop, maar klanten het merk laten ontdekken en vervolgens een langdurige relatie opbouwen.