Hyundai Card, één van de grootste creditcardmaatschappijen van Korea, heeft als analoog tegengif tegen het snelle stadsleven en het digitale tijdperk waarin we leven een reeks van vier inspiratieruimtes gecreëerd: the Hyundai Card Libraries. Elk van de bibliotheken is gewijd aan een ander domein: Travel, Design, Music en Cooking. Het doel is om zinvolle en inspirerende ervaringen in het dagelijks leven te stimuleren. Het laatste hoofdstuk is onlangs geopend: The Cooking Library.
The Cooking Library in Yeongdeungpo, één van de rijkste wijken van Seoel, is een ruimte met vijf verdiepingen waar de liefde voor koken gevierd wordt en tot leven komt. Het doel is om klanten van Hyundai Card een reis te laten maken in de wereld van koken en eten door alle zintuigen te stimuleren met geur, geluid en beeld. In het nieuwe gebouw is een deli, een winkel, een bakkerij met café, een bibliotheek met meer dan 10.000 kookboeken- en tijdschriften, the Ingredients House met meer dan 200 kruiden en specerijen om te ruiken en proberen, een keuken voor kooklessen, een zaal waar je events kunt bijwonen, een kweekkas en een kelder met een professionele keuken waar klanten gebruik van mogen maken tijdens hun bezoek. Het concept is tot in de details doorgevoerd, van interieurontwerp tot invulling van de eventkalender, van personeelkleding tot packaging.
Je klanten helpen om te worden wie ze willen zijn
Hyundai Card heeft zich niet laten beperken door alleen binnen eigen branche te denken, maar heeft juist daarbuiten gekeken. Ze hebben nagedacht over hoe klanten zich willen ontwikkelen, wie ze willen worden en welke vaardigheden hen kan helpen tijdens deze persoonlijke ontwikkelingsreis.
Fotografie: Kyungsub Shin