Het Franse modehuis Hermès heeft een prachtige flagshipstore geopend in Tokyo. Hoewel aan de Omotesando boulevard veel indrukwekkende flagshipstores te vinden zijn, valt Hermès op doordat het omhuld is door een koperkleurige stalen traliewerk. Eenmaal binnen vind je een culturele mengelmoes van Franse en Japanse invloeden. Het houten minimalistische interieur wordt aangevuld met oude prints en beelden van paardenrennen die de Franse heritage van het modemerk benadrukken.
De winkel is verdeeld over twee verdiepingen en is ontworpen door het Parijse architectenbureau RDAI. Het bureau is verantwoordelijk voor het wereldwijde retailwerp van Hermès. Met name in dit ontwerp is nadrukkelijk gezorgd dat de Japanse klant zich er thuis voelt. Niet alleen is gespeeld met verschillende culturen, ook met de tijdsgeest is RDAI aan de haal gegaan. Zo vind je surfplanken en skateboards naast oude items uit paardenkoetsen. De nieuwe winkel van Hermès laat je reizen tussen verschillende werelddelen én tijdruimtes.