In Amsterdam is recent een flagshipstore van Fést geopend. Fést, een snelgroeiend Amsterdams meubelmerk dat zichzelf schaart onder affordable luxury, opent hiermee haar derde winkel in Nederland. Deze winkel onderscheidt zich door creatief in te spelen op de klantreis en hobbels in het beslissingsproces van een grote aankoop (zoals een bank) weg te nemen. Zo bieden zij de mogelijkheid om een bank te testen in de instore mini-bioscoop om je meer zekerheid te geven in het aankoopproces.
FÉST besefte dat je bij het kiezen van een bankstel niet uit kan gaan van alleen een afbeelding of een korte zit bij een shop. ‘Als je een bank uitprobeert in een winkel, zit je vaak stijf en rechtop, terwijl je thuis meestal op de bank hangt en een film kijkt’, aldus de oprichtster van het merk. In de instore mini-bioscoop zetten medewerkers de bank naar keuze klaar en kunnen potentiële klanten op hun gemak een film of serie kijken. Op deze manier hoopt Fést dat klanten ervaren hoe de bank écht zit, voordat ze een grote investering doen. Alle banken die in de mini-bioscoop staan zijn in ‘bioscooprood’ velours uitgevoerd, zodat je een echte bioscoopervaring hebt.
In deze nieuwe winkel is tevens ruimte gemaakt voor fijne zitplekken waar je interieuradvies kan krijgen of even kunt relaxen. Dit interieuradvies, dat maar liefst een uur duurt, wordt gratis aangeboden om de klanten de ultieme service te bieden. Een mooi voorbeeld van de trend next level hospitality.
Store design
Ook het winkelinterieur van de retailer is opvallend. Er is gekozen voor zachte uitnodigende kleuren, waar de eyecatchers van Fést goed tot zijn recht komen. Er zijn geen harde vierkante vormen gebruikt, maar ronde vormen die je als het ware “omarmen” en de bezoekers organisch door de winkel leiden. De toegang tot de mini-bioscoop vormt daarentegen een groot contrast met de rest van de winkel. Deze bestaat namelijk uit een hal met lineaire buisverlichting en gidst de bezoekers zo naar de bioscoopruimte.