Het hippe beautymerk Essence viert haart 15-jarig bestaan met een speciale pop-up store in het centrum van Berlijn: de Essence Maker Shop. De tijdelijke winkel van 175 m2 heeft twee verdiepingen waar experimenteren met de laatste beautyproducten centraal staat en waar je je eigen make-up kunt maken. Alle kleuren, geuren, smaken en glitters kunnen worden gematched. Essence wil met deze pop-up store de verbinding met haar doelgroep nog sterker maken en emotionele lading geven aan het merk.
In de Essence Maker Shop worden al je creatieve zintuigen geprikkeld en ga je zelf aan de slag. Co-creatie is dan ook een belangrijke pijler. Dit levert intieme momenten met de doelgroep op, die een boost geven aan de loyaliteit voor het merk. Vanzelfsprekend maakt Essence het mogelijk om deze momenten te delen op social media. De doelgroep van Essence brengt namelijk een groot gedeelte van hun tijd door op o.a. Snapchat en Instagram. Binnen de winkel zijn er verschillende fancy spots waar de meest insta-waardige foto’s genomen kunnen worden. De winkel komt tot leven met kleurrijke, speelse meubels en is super fotogeniek.
Ken je doelgroep
Op 15 juli is het grote Essence verjaardagsfeest met muziekacts en veel goodies en verassingen. Natuurlijk komen er artiesten waar alle 16 jarige voor in de rij staan. Essence laat hiermee zien dat zij de doelgroep door en door kennen en precies weten te matchen met de behoeften en wensen van deze jonge groep meiden. De pop-up winkel is nog heel de maand juli te bezoeken en is zeker een bezoekje waard.
Retail identity en fotografie door het Duitse bureau DFROST