De twee verdieping tellende winkel van Diesel, gelegen in het SoHo winkelgebied van New York City, benadrukt de nieuwe visie van het merk. In de winkel komt het erfgoed van het merk samen met moderniteit en innovatie, gericht op het aanspreken van de nieuwe generatie. Je kunt je in de winkel volledig onderdompelen in Diesel’s geïntroduceerde #ForSuccessfulLiving ethos.
Onder leiding van creatief directeur Glenn Martens is het winkelconcept opgefrist door het toevoegen van nieuwe winkelelementen en versterking van de winkelbeleving. De ruimte op de begane grond is erg opvallend door zijn uitgestrekte lichte ruimte met witte en kenmerkende rode muren. Geïnspireerd op het iconische rode logo van Diesel. De begane grond is ingericht voor de verantwoorde denimcollectie, de Diesel Library genoemd. Deze collectie hanteert een genderneutrale en tijdloze ontwerpbenadering en biedt een breed assortiment aan duurzame denim items. Ieder kledingstuk is voorzien van een label met een QR-code. Hiermee heb je toegang tot meer informatie over de duurzame kenmerken van het product.