Dat de beleving van een megastore van 5000 vierkante meter ook op 220 vierkante meter gecreëerd kan worden, laat Decathlon zien met haar nieuwste format Decathlon Connect in winkelcentrum Stachus Passage in München. De winkel is opgedeeld in drie zones, waarin beleving, retail en de afhaalservice gecombineerd worden. De citystore is bedoeld om de naamsbekendheid van Decathlon te vergroten.
In de blauwe zone ‘Sport Experience’ krijg je via tablets toegang tot de online shop van Decathlon met 35.000 producten. Het spel Run the Store laat je virtueel door de traditionele megastore lopen, rennen en springen. In de Action Cube beleef je de populairste sporten, zoals snowboarden en motorcross, met de producten van Decathlon door je hoofd in een kubus te steken, die met actiebeelden als een bioscoop fungeert. In de witte zone, het click & collect-gebied, kun je bestellingen afhalen en dagelijkse benodigdheden, zoals een paraplu, kopen in de Survival Area. In de grijze zone kun je bestsellers en nieuwe door Decathlon zelf ontwikkelde producten aanraken, uitproberen en kopen. Via de interactieve schermen krijg je alle informatie die je maar nodig hebt. Binnenkort opent er zelfs een Decathlon Connect van 50 m2 in Stuttgart.